Je těžké zůstat neustále motivovaný, když je na pracovišti nepořádek. Neuspořádanost pracovního prostoru vyvolává negativní náladu, která následně způsobuje, že zaměstnanci ztrácejí motivaci.
2) Zlepšuje soustředění
Při práci je snadné ztratit soustředění. Pokud je pracovní prostor špinavý, pozornost zaměstnance se místo k práci upíná k neuspořádaným věcem. Abyste udrželi soustředění zaměstnanců na správné cestě, zajistěte, aby je pracovní prostory nerozptylovaly nepořádkem.
3) Větší spokojenost
Na čistém pracovním stole hodně záleží. Když mají zaměstnanci čistý pracovní prostor, nic je nerozptyluje. Mysl je soustředěná a spokojená. Zaměstnanci tak mohou efektivně splnit své úkoly a dosáhnout vytyčených cílů pro daný den, což jim umožní odejít z práce s pocitem spokojenosti po produktivním dni.
4) Snižuje absentérství
Neuklizený pracovní prostor má také vliv na zdraví zaměstnance. Všude jsou přítomny viry a bakterie. Pokud není řádně uklizeno, zdraví zaměstnance se může zhoršit a častěji onemocní. Umístění dezinfekčního prostředku na ruce na vhodná pracovní místa může také pomoci zabránit častému onemocnění pracovníků.
5) Snižuje stres a napětí
Stres může vést k mnoha věcem. Když je ve věcech nepořádek, zaměstnanci se snadno rozptýlí. To nakonec vede k nesoustředěnosti. Nesoustředěnost vede k neplnění úkolů, což může být pro některé zaměstnance stresující faktor. Udržování čistých pracovních prostor pomůže zaměstnancům méně se rozptylovat.
6) Vytváří dobrý dojem
Říká se, že první dojem je poslední doje. Pokud jsou pracovní prostory špinavé, zanechává to špatný dojem o zaměstnancích. Dobrou volbou je například udržovat v blízkosti pracovního místa i zdánlivou banalitu jako je odpadkový koš. Mnohokrát jíme a odhazujeme věci v blízkosti stolu nevědomky.
7) Zvýšení soustředění a produktivity
Pracovní prostředí je zásadní. Když je čisté, uklizené a uspořádané, zlepšuje také efektivitu práce. Zaměstnanci se snáze ponoří do práce, když je pracovní prostor čistý. Uspořádaný a čistý pracovní prostor pomůže dostat se zaměstnancům do tzv. stavu flow, kde pracují nejefektivněji.
Závěrečné myšlenky
Každé oddělení má své cíle, hodnoty a úkoly, které pomáhají přispívat k úspěchu celé organizace. Pokud na vašem oddělení nedbáte na čisté pracovní prostory, ovlivní to práci zaměstnanců.
Představte si, že už vás obklopují nepřehledné složky a váš šéf vás požádá, abyste našli vhodnou složku pro následující projekt. Nyní budou zaměstnanci hledáním těchto souborů trávit spoustu času. Kdyby byl pracovní prostor správně uspořádán, byla by to otázka chvilky. Pokud zaměstnanci pracují v udržovaných prostorech, je celkový výkon zaměstnanců ihned znatelný. Na konci dne mají splněné své cíle, což má významný vliv na celkovou produktivitu, spokojenost a angažovanost zaměstnanců.
Čisté pracovní prostředí a produktivita
1) Zvyšuje motivaci zaměstnanců
Je těžké zůstat neustále motivovaný, když je na pracovišti nepořádek. Neuspořádanost pracovního prostoru vyvolává negativní náladu, která následně způsobuje, že zaměstnanci ztrácejí motivaci.
2) Zlepšuje soustředění
Při práci je snadné ztratit soustředění. Pokud je pracovní prostor špinavý, pozornost zaměstnance se místo k práci upíná k neuspořádaným věcem. Abyste udrželi soustředění zaměstnanců na správné cestě, zajistěte, aby je pracovní prostory nerozptylovaly nepořádkem.
3) Větší spokojenost
Na čistém pracovním stole hodně záleží. Když mají zaměstnanci čistý pracovní prostor, nic je nerozptyluje. Mysl je soustředěná a spokojená. Zaměstnanci tak mohou efektivně splnit své úkoly a dosáhnout vytyčených cílů pro daný den, což jim umožní odejít z práce s pocitem spokojenosti po produktivním dni.
4) Snižuje absentérství
Neuklizený pracovní prostor má také vliv na zdraví zaměstnance. Všude jsou přítomny viry a bakterie. Pokud není řádně uklizeno, zdraví zaměstnance se může zhoršit a častěji onemocní. Umístění dezinfekčního prostředku na ruce na vhodná pracovní místa může také pomoci zabránit častému onemocnění pracovníků.
5) Snižuje stres a napětí
Stres může vést k mnoha věcem. Když je ve věcech nepořádek, zaměstnanci se snadno rozptýlí. To nakonec vede k nesoustředěnosti. Nesoustředěnost vede k neplnění úkolů, což může být pro některé zaměstnance stresující faktor. Udržování čistých pracovních prostor pomůže zaměstnancům méně se rozptylovat.
6) Vytváří dobrý dojem
Říká se, že první dojem je poslední doje. Pokud jsou pracovní prostory špinavé, zanechává to špatný dojem o zaměstnancích. Dobrou volbou je například udržovat v blízkosti pracovního místa i zdánlivou banalitu jako je odpadkový koš. Mnohokrát jíme a odhazujeme věci v blízkosti stolu nevědomky.
7) Zvýšení soustředění a produktivity
Pracovní prostředí je zásadní. Když je čisté, uklizené a uspořádané, zlepšuje také efektivitu práce. Zaměstnanci se snáze ponoří do práce, když je pracovní prostor čistý. Uspořádaný a čistý pracovní prostor pomůže dostat se zaměstnancům do tzv. stavu flow, kde pracují nejefektivněji.
Závěrečné myšlenky
Každé oddělení má své cíle, hodnoty a úkoly, které pomáhají přispívat k úspěchu celé organizace. Pokud na vašem oddělení nedbáte na čisté pracovní prostory, ovlivní to práci zaměstnanců.
Představte si, že už vás obklopují nepřehledné složky a váš šéf vás požádá, abyste našli vhodnou složku pro následující projekt. Nyní budou zaměstnanci hledáním těchto souborů trávit spoustu času. Kdyby byl pracovní prostor správně uspořádán, byla by to otázka chvilky. Pokud zaměstnanci pracují v udržovaných prostorech, je celkový výkon zaměstnanců ihned znatelný. Na konci dne mají splněné své cíle, což má významný vliv na celkovou produktivitu, spokojenost a angažovanost zaměstnanců.